Kdo se do projektu zapojil?
Projektu se účastní dvě základní školy ve velkém městě a jedna v obci v Severních Čechách.
Děkujeme vedení škol a vyučujícím za jejich ochotu spolupracovat. Oceňujeme jejich otevřenost a chuť učit se nové věci.
Otevřená společnost zároveň provádí dotazníkové šetření, které monitoruje názory učitelů a vedení škol na specifika vzdělávání chlapců a dívek z majority a jiných etnických skupin.
Výzkumné pozorování ve školních třídách bylo zahájeno v říjnu 2014 a v současnosti je dokončujeme. Absolvovali jsme rozhovory s vedením škol a především debaty s vyučujícími nad postřehy z našeho zúčastněného pozorování.
V červnu a na začátku září 2015 jsme realizovali první projektové dny. Během setkání s dětmi jsme ověřovali metody práce, které mohou obohatit praxi učitelů při výuce o genderových a etnických stereotypech. V druhé polovině září a začátkem října 2015 navazujeme druhým blokem projektových dnů, kdy pracujeme s ranými představami dětí o jejich školní a profesní kariéře a s prekoncepty o možnostech slaďování soukromého a pracovního života.
Projektový den na základní škole, červen 2015:
Ohlasy vyučujících:
V první řadě jsem ocenila možnost jednoduchou cestou získat odměnu pro děti, které dobrovolně dochází do školního klubu na doučování. Nápad spolupořádání projektového dne mne zaujal a myslím, že bude velkou radostí i pro děti, které běžně nezažívají ve škole úspěchy.
Jakákoli spolupráce mezi jednotlivými organizacemi, které řeší ožehavé problémy dneška, jako je třeba inkluze, je z mého pohledu vítána.
Kateřina K., učitelka